Jak  být dlouho fit?
                      Zdravá  životospráva a zdravý životní způsob jsou stále aktuálním tématem. Lektor  napíše na tabuli hesla Co je pro člověka zdravé? x Co je pro člověka nezdravé?
                        Studenti  říkají své nápady. Lektor je zapisuje. Tím vznikne určitý seznam, který lektor  využije pro další práci v kurzu. Obrací se na studenty a ptá se, jestli to  pro ně taky platí.
                        Např.  Spíte jenom pět hodin denně? Sportujete často? Jaký sport děláte? Jíte hodně  sladká jídla? Jste spokojený(á) se svojí postavou?
                        Pak  může využít i otázky z oddílu Žijeme zdravě.
                      cv. 1 Zdravý způsob života
                        Studenti  nejprve odpovídají na otázku, s čím si spojují zdravý životní způsob.  Potom čtou úvodní rozhovor a řeší navazující úkoly cv. 2 +3. Studenti si můžou  podobný rozhovor zahrát – reportér – lékař. Nebo můžou udělat anketu mezi  studenty o zdravém způsobu života – co jedí, zda sportují, jak se vyhýbají  stresu atd.
  cv. 4  Studenti si přečtou rozhovor ještě jednou a  pak doplňují správná přídavná jména.
                        Studenti  můžou ke každé výpovědi (větě) zaujmout své stanovisko.
                        Např.  Ke zdravému životnímu stylu patří omezení kouření a pití alkoholu.
                        Student:  Myslím si, že je to pravda, protože alkohol a kouření způsobují hodně nemocí.
                        x  Myslím si, že nemá cenu omezovat kouření, protože životní prostředí je stejně  znečištěné.
  cv. 5 Toto cvičení je  podobné jako cv. 4. Studenti zde doplňují správná slovesa. Pak říkají, jestli  ta tvrzení jsou o nich pravdivá.
                        Lektor  využije i obrázky, které jsou u jednotlivých cvičení. Ptá se, jak lidé žijí,  jestli je to zdravé x nezdravé.
  cv. 6  Čechům chutná alkohol 
                        Lektor  se ptá, jaký alkohol Čechům podle názoru studentů chutná. Jaký alkohol se pije  v zemi, ze které pocházejí. Jestli už ochutnali české pivo. Jaké pivo jim  (ne)chutná.
                        Studenti  si pak přečtou potichu text a doplňují do textu správnou variantu  z uvedených 3 možností. Lektor zkontroluje se studenty řešení. Studenti  hledají v textu odpovídající ekvivalenty pro tvrzení ve cv. 7
  cv. 8  Jedná se o konverzační cvičení
                        Studenti  si prohlédnou obrázky a pak říkají, kdo z lidí na obrázku žije (ne) zdravě  a proč.
                        Studenti  diskutují o tom, jestli pití piva nebo sladkosti jsou vždy nezdravé. Jestli si  myslí, že je zelenina vždycky zdravá. Proč lidé podle jejich názoru rádi jedí  nezdravá jídla – hamburger, šlehačka, dorty.
  cv. 9 Můj životní styl
                        Poslechové  cvičení
                        Studenti  si nejprve poslechnou vypravování 4 osob. Potom lektor přehraje vypravování  ještě jednou a studenti doplňují tabulku. Nejprve napíší, co dělají osoby  špatně. Výsledky si zkontrolují. Ve cv. 9 b) jsou uvedena možná řešení ke  zlepšení životního stylu. Studenti vybírají pro každou osobu možná řešení a  zapisují do tabulky.
                        např.  Vláďa pije s kamarády v hospodě a baru hodně alkoholu. Vláďa by neměl  pít tolik alkoholu najednou.
                        Lektor  tak procvičí i podmiňovací způsob.
                        Studenti  navrhují svá vlastní řešení k nápravě.
  cv. 10 Studenti si  poslechnou vypravování ještě několikrát. Řeší zadané úkoly a), b), c), d.
                      cv. 11 Toto cvičení je  poměrně těžké na osvojení slovní zásoby. Lektor napíše obtížnější slova na  tabuli a vysvětlí jejich význam. Např. protilátka, podráždění, přeměna cukrů,  příznak. Studenti si přečtou jednotlivé charakteristiky a přiřadí k nim  civilizační nemoci. Pak své řešení zkontrolují s ostatními.
                          cv. 12 Studenti si  ještě jednou přečtou charakteristiky ze cv. 11. Vyhledávají v textu  informace, které zapisují do tabulky.
                          cv. 13 Studenti si  prohlédnou obrázky a pokoušejí se odhadnout, o jakou nemoc se jedná. Potom  diskutují o tom, jestli mají nějaké známé nebo přátele trpící některou  z uvedených nemocí.
                          cv.14   Nadbytečná  kila
                        Studenti  si prohlédnou graf a doplňují věty. Lektor jim při práci s grafem pomáhá.  Hlavně s formulací odpovědí. Např. Nadváha je způsobena především ----  tím, že lidé mají málo pohybu. nebo Nadváha je způsobena především malou  fyzickou aktivitou.
                        Studenti  diskutují o tom, proč jsou lidé obézní. V jaké zemi je nejvíce obézních  lidí.
                        Ve  cv. 14 b) jsou uvedeny důvody hubnutí. Studenti je doplňují do vět. Lektor se  ptá, jestli někdo držel nějakou dietu. Jakou? Proč? Jestli jsou diety účinné.
                        Ve  cv.. 14 c) jsou uvedeny způsoby hubnutí. Studenti říkají, jaké způsoby mají  velký účinek, jaké jsou málo účinné.
  cv.15  Poslední  cigareta – poslechové cvičení
                        Lektor  se zeptá studentů, jestli kouří, z jakého důvodu. Jestli někdy kouřili a  přestali. Jestli kouří a chtěli přestat, ale nedokázali. Jestli existují nějaké  osvědčené metody na odvykání kouření. Studenti si pak poslechnou vypravování a  doplňují slovesa do textu. Lektor zkontroluje se studenty řešení.
                        Studenti  poslouchají vypravování ještě jednou a odpovídají na otázky.
  cv. 17 Studenti  vysvětlují význam výpovědí vlastními slovy.
  cv. 18 Studenti  poslouchají vypravování ještě jednou. Pak převyprávějí příběh vlastními slovy  podle uvedené osnovy.
  cv. 19 Zde jsou témata  k rozhovorům. Lektor rozhodne, co z toho využije a v jaké části  hodiny rozhovory zařadí.
  
                      Četba  z tisku
  Článek  z novin si přečtou studenti samostatně se slovníkem. Další hodinu lektor  zkontroluje, zda rozumí textu. Studenti můžou také napsat esej na toto téma,  kterou přečtou při hodině. Lektor může vybrat nejlepší práce. Studenti  diskutují o tom, jestli věří těmto mýtům o hubnutí.
                        Např. Od pěti večer se nesmí jíst. 
                      1. studentka: Chtěla jsem zhubnout, proto jsem jedla  jenom do pěti hodin. Pak jsem ale měla vždycky velký hlad. Přesto jsem to  vydržela a zhubla jsem pět kilo.
                        2. studentka: To je nesmysl. Můžeme jíst i později, ale  nesmíme jíst kalorická jídla těsně před spaním.